Spårfeber!

Denna vecka har varit en mycket aktiv hundvecka :) Tidigare i veckan träffade jag och mamma på Nina som var på väg ut för att gå spår som hade lagt. Hon berättade om att hon skulle gå anlagsprovet som jag nu har fått veta att dom klarade! Stort grattis! Efter en liten pratstund med henne gick vi till bilen och jag kände äntligen lite sug på att köra spår igen. Efter jag vart med barn så har jag inte haft så mycket motivation till att träna, så pratstunden med Nina gjorde susen för att få mig på rätt humör igen :) Så vi stack i väg och fixade blod och ben och la spår dagen efter. Pontiac har ju spårat förr men de var ett tag sen och de märktes lite grann, han orkade inte lika långt som tidigare. Men nu har jag lagt några åt honom i veckan och hans orka är på god väg tillbaka. Boysen fick gå sitt första viltspår. Till en början fatta han inte riktigt hur han skulle bete sig med denna nya doft, men efter lite fundering och uppbackning av mamma fatta han vad det hela gick ut på och tyckte det var skitkul :)

Idag har vi vart till skogs tillsammans med Stina och Olle och såklart vart det spårning :) Haha. 5 timmar var vi ute med gott fika, vackert höstväder och trevligt sällskap. Så nu är både vi och hundarna trötta och belåtna, nu fattas det bara lite mat i magen. Som det för övrigt är fullrulle i :)
Lite senare kommer det bilder från dagen som Stina fotade.

Nu blir det soffläge!

Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0